aliazaribalsi

مبارزه با رژیم کثیف آخوندی تا آخرین قطره خون

بایدن: ترکیه تحریم‌های جدیدی علیه ایران به اجرا بگذارد

 

معاون رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه در دیدار با مقام‌های مختلف ترکیه، از این کشور خواست تا در مواجهه با برنامه اتمی ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی به اجرا بگذارد.

به گزارش آسوشیتد پرس، جو بایدن در سفر خود به ترکیه، ضمن تأکید بر تمایل آمریکا برای یافتن راه حلی دیپلماتیک در مواجهه با برنامه هسته‌ای ایران، از آنکارا خواست تا تحریم‌های بیشتری را علیه جمهوری اسلامی به اجرا بگذارد.

وی که با رئیس جمهور، نخست وزیر و سخنگوی پارلمان ترکیه دیدار داشت، تأکید کرد که برای دست یافتن به نتیجه‌ای مطلوب در خصوص برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، در کنار راه حل دیپلماتیک، «تحت فشار قرار دادن حاکمیت ایران» نیز امری ضروری است و افزوده است: «به همین دلیل ما از همتایان خود، از جمله ترکیه، می‌خواهیم تا در جهت اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران گام بردارد.»

این قطعنامه و تحریم‌های یکجانبه کشورهای مختلف علیه ایران، به دنبال تداوم نگرانی‌های بین‌المللی از برنامه هسته‌ای ایران به تصویب رسید.

آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود در خصوص برنامه هسته‌ای ایران از «شواهدی» سخن به میان آورده که به گفته آژانس «نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران ممکن است تحقیقات مرتبط با ساخت جنگ افزار هسته‌ای را به طور مخفیانه ادامه داده باشد».

روز پنجشنبه وزیران امور خارجه اتحاديه اروپا موافقت کردند که تحريم‌ها عليه جمهوری اسلامی را به ۱۸۰ شخصيت و شرکت ايرانی ديگر گسترش دهند ولی بر سر تحريم نفت ايران به توافقی دست نيافتند.

تحريم های جديد در واکنش به خودداری جمهوری اسلامی ايران از اجرای تعهدات بين‌المللی خود در زمينه همکاری با آژانس بين المللی انرژی اتمی و شورای امنيت بر سر پرونده هسته‌ايش اتخاذ شده است.

کشورهای غربی و اسرائیا ایران را متهم می کنند که قصد ساخت بمب اتمی دراد ولی تهران همواره این اتهامات را تکذیب کرده و هدف برنامه هسته ای خود را صلح آمیز می خواند.

بایدن: خواهان افزایش تحریم‌ها علیه حکومت بشار اسد هستیم

به نظر می‌رسد که وضعیت ناآرامی‌ها در سوریه نیز یکی دیگر از بحث‌های اصلی دیدار روز جمعه معاون باراک اوباما با مقامات ترکیه باشد.

جو بایدن در گفت‌و‌گوی خود با روزنامه «حریت» ضمن تقدیر از درخواست ترکیه از بشار اسد برای کناره‌گیری از قدرت بر افزایش تحریم‌ها علیه حکومت سوریه تأکید کرد.

تا کنون از جمله اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و آمریکا تحریم‌هایی را متوجه دولت سوریه کرده است.

ترکیه نیز ضمن این‌که خواستار برکناری بشار اسد از قدرت شده، به تازگی تحریم های اقتصادی را علیه سوریه به اجرا گذاشته است.

تحریم بانک مرکزی سوریه و توقف تمامی دادوستدهای تجاری با این بانک، توقف معاملات اعتباری مالی و پرداخت وام‌ها به سوریه و تعلیق وام‌هایی که برای گسترش زیرساخت‌های آن کشور در نظر گرفته شده از جمله مفاد تحریم‌های اعلام شده از سوی وزیر خارجه ترکیه هستند.

جو بایدن ضمن حمایت از این اقدامات ترکیه بر حمایت کشورهای مختلف از مردم سوریه تأکید کرده است.

به گفته سازمان ملل شمار کشته‌شدگان در سوریه از آغاز اعتراض‌ها در این کشور به چهار هزار تن رسیده است.

در این هشت‌ماه همچنین بسیاری از سوریه خارج شده و به کشورهای اطراف پناهنده شده‌اند و طبق گزارش‌های منتشر شده در حال کاضر ترکیه میزبان بیش از ۱۹ هزار سوری است.

منبع: خودنویس

دسامبر 2, 2011 - Posted by | Uncategorized

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

بیان دیدگاه