aliazaribalsi

مبارزه با رژیم کثیف آخوندی تا آخرین قطره خون

حسن ذهابیان: به جای کمک به فرزندم بعد از اعتصاب غذا، او را به سلول انفرادی بردند

حسن ذهابیان پدر اشکان ذهابیان گفت: امروز از زندان تماس داشتیم و فهمیدم که به جای این‌که به وضعیت فرزندم رسیدگی کنند و صدای‌اش را بشنوند، او را به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند.

مجتبی سمیع‌نژاد: اشکان ذهابیان دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه فردوسی مشهد در اعتراض به ادامه بازداشت، نگهداری وی در بند مجرمان خطرناک و قانلان، عدم رسیدگی پزشکی و وضعیت نامناسب در زندان بابل از روز شنبه دست اعتصاب غذای نامحدود زده است.

حسن ذهابیان پدر این زندانی با اعلام این خبر به «خانه حقوق بشر ایران» گفت: امروز نیز از زندان تماس داشتیم و فهمیدم که به جای این‌که به وضعیت او رسیدگی کنند و صدای‌اش را بشنوند، از صبح امروز او را به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند. از موقعی هم که به سلول انفرادی منتقل شده دیگر خبری از وضعیت‌اش نداریم و به شدت نگران وضعیت‌اش هستیم.

از حسن ذهابیان پدر این فعال دانشجویی در مورد دلیل اعتصاب غذای فرزندش سوال کردم که وی گفت: « با توجه به آخرین ملاقاتی که هفته گذشته با وی در زندان داشتم و وی صحبت کرد، چندین دلیل برای اعتصاب‌اش وجود دارد. اولین اعتراض اشکان به این مسأله بود که به چه دلیلی ایشان در بند قاتلان و مجرمان خطرناک نگهداری می‌شود، شرایط بد زندان از نظر بهداشتی و امکانات، نامناسب بودن وضعیت جسمی و روحی اشکان که با عدم رسیدگی لازم مواجه شده است. اشکان از وضعیت جسمی بدی برخوردار است، خونریزی معده دارد، اما مسئولان زندان هیچ‌گونه ترتیب اثری نسبت به این قضیه نمی‌دهند. بارها هم خود من مراجعه کردم به مسئولین برای این قضیه اما متاسفانه هیچ‌گاه جوابی به من ندادند.»

وی در ادامه به «خانه»ی ما گفت یکی از علت‌های دیگری که اشکان دست به اعتصاب غذا زده و در واقع مهم‌ترین دلیل آن هم هست این مسأله است که اشکان شش ماه از دوران محکومیت‌اش را سپری کرده است که یعنی نیمی از دوران محکومیت اما با آزادی مشروط او موافقت نمی‌کنند. این در حالی است که در همین چند روز زندانیانی با استفاده از قانون آزادی مشروط از زندان آزاد شدند. خودشان اعلام کردند که ۱۰۰ زندانی با استفاده از آزادی مشروط از زندان آزاد می‌شوند. پس چرا این آزادی برای زندانی ما اتفاق نمی‌افتد؟ کجا است این آزادی که وعده‌اش را داده بودند؟ اشکان زندانی‌ای است که واقعا بی‌گناه در زندان است»

حسن ذهابیان در مورد علت بازداشت فرزندش گفت: «من واقعا نمی‌دانم، پسر من مگر چه کاری انجام داده است که این کارها را با او می‌کنند؟ برای من جای سوال است این‌ها؟ اشکان را بازداشت کردند و حدود ۵۰ روز بردند در بازداشتگاه ساری و در انفرادی نگاه داشتند بدون هیچ دلیل خاصی. حتا در پرونده اشکان هیچ دلیل خاصی برای بازداشت دوباره اشکان نبود. حتا وکیل اشکان هم بعد از مطالعه پرونده گفته بود که هیچ مدرک و سندی دال بر مجرمیت در پرونده نیست و هیچ دلیلی برای صدور حکم هشت ماه زندان برای وی وجود ندارد.»

از پدر اشکان ذهابیان در مورد پیگیری‌هایی که در مورد وضعیت فرزندش انجام داده سوال پرسیدم که وی به خبرنگار «خانه حقوق بشر » گفت: «من بارها به مسئولین قضایی مراجعه کردم، به آن گفتم نکنید این‌ کارها را. این پسر را هل ندهید و او را ته دره نیاندازید با این کارها. بگذارید درس‌اش را بخواند. شما اشکان را محروم از تحصیل، محروم از حقوق اجتماعی، اصلا محروم از همه چیز کردید.  پس پسر من باید چه کار کند؟ چگونه در این کشور زنده‌گی کند؟ من همه‌ی این حرف‌ها در اداره‌ی اطلاعات هم زده‌ام، همان‌جا گفتم وقتی او را از همه چیز محروم می‌کنید یعنی این که زنده‌گی برای این پسر نه. چرا این کارها را با بچه‌ی من می‌کنند؟ چرا او را انقدر اذیت می‌کنند؟ مگر بچه‌ی من چه گفته  و چه کار کرده است»

وی در مورد اتهامات اشکان ذهابیان گفت: «یک‌سری اتهاماتی مبنی بر این که مصاحبه کرده است و چه چه که برای هیچ کدام هم سندی وجود نداشته است. اتهام زده‌اند و پرسیده‌اند که برای چه رفته با مراجع تقلید دیدار کرده است! چرا پیش آیت‌الله صانعی و وحید خراسانی رفته است؟ پرسیده‌اند که چرا با این آقایان ملاقات داشته است؟ سوال من این است که چرا نباید داشته باشد؟ مگر این‌ها مراجع تفلید ما نیستند؟ من نمی‌دانم این حرف‌ها و سوال‌ها یعنی چه و چرا چنین سوالات و مسائلی در پرونده بوده است. مگر دیدار کردن با مراجعه تقلید و هر کسی تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت است؟ چگونه چنین چیزهایی را مطرح می‌کنند؟»

این فعال دانشجویی رای اولین بار در تاریخ ۲۶  خرداد سال ۸۸ تنها چهار روز پس از انتخابات پرمناقشه ریاست جمهوری در ایران، در جریان تجمع دانشجویان دانشگاه مازندران، در اثر ضرب و شتم شدید نیروهای انصار بی هوش و سپس توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد. پدر وی در این خصوص می‌گوید: «در انتخابات سال ۸۸ اشکان در ستاد آقایان کروبی و موسوی بوده و فعالیت داشته است، که برای آن هم بازداشت شده بود. آن مسائل و قضایا گذشت، بعد از آن اشکان داشت زندگی‌اش را می‌کرد، اما باز هم او را بازداشت می‌کنند چنین وضعیتی برای وی رقم می‌زنند که حالا در زندان دست به اعتصاب غذا بزند. امروز هم که او را به زندان انفرادی دوباره منتقل کردند. آن هم بعد از یک ماه یک روزه گرفته بود و حالا در اعتصاب غذا هم هست. وضعیت جسمی مناسبی هم که ندارد با این وجود به جای این که بیایند مساعدت کنند او را دوباره به سلول انفرادی برده‌اند.»

پدر اشکان ذهابیان در آخر از مسئولین قوه قضاییه  می‌خواهد که:

«من از رئیس محترم قوه قضاییه و مسئولین کشور تقاضا می‌کنم با توجه به این‌که بی‌گناهی فرزند من ثابت شده و روشن است، فرزندم را آزاد کنند. من هیچ‌گاه مصاحبه‌ای نداشتم و هیچ سخنی جایی نگفته‌ام و به کسی هم توهین نکرده‌ام، ولی حالا به همه خواهم گفت که فرزند مرا بی‌گناه بازداشت کرده‌اند و در زندان با این وضعیت نگه داشته‌اند.

مادر اشکان دیروز نامه‌ای نوشت و من همان دیروز این نامه را به مدیر کل اداره اطلاعات استان، به داستان محترم، به اداره اطلاعات بابل و به هر جایی که می‌شد دادم، اما حتا یک ملاقات به من نمی‌دهند به من که بروم و حرف‌ام را بزنم. یعنی این است عدالت محوری؟ عدالت محوری‌شان این بود؟ ده بار می‌روم به هر کدام از این ادارات و می‌خواهم که یک مسئول بیاید و جواب من را بدهد، اما هیچ‌کس جواب ما را هم نمی‌دهد. ما را مثل توپ فوتبال پاس می‌دهند به یک‌دیگر. می‌روم پیش رئیس زندان، می‌گوید برو پیش رئیس اداره اطلاعات، پیش رئیس اداره اطلاعات می‌روم می‌گوید من اصلا خبر ندارم که رئیس زندان چه می‌گوید. می‌روم پیش قاضی، قاضی می‌گوید دادستان، دادستان می‌گوید فلان‌جا. سر آخر هم کسی جواب ما را نمی دهد. من از آن‌ها که می‌توانند می‌خواهم به داد فرزند من برسند. فرزند من در زندان خونریزی معده کرده است، دارد توی زندان از بین می‌رود. او را آزاد کنید.»

اشکان ذهابیان عضو شورای عمومی دفتر تحکیم ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری در پی احضار و مراجعه به اداره اطلاعات ساری بازداشت شد. وی ۴۳ روز در سلول‌های انفرادی در بازداشتگاه اطلاعات شهر ساری به سر برد و سپس برای سپری کردن دوران محکومیت راهی  زندان متی کلا بابل شد.

اوت 31, 2011 - Posted by | Uncategorized

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

پاسخی بگذارید

