aliazaribalsi

مبارزه با رژیم کثیف آخوندی تا آخرین قطره خون

دستور لاریجانی: بجز زندانیان سیاسی همه به مرخصی ۱۵ روزه بروند

۲۶ مرداد ۱۳۹۰
image

رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی طی بخشنامه‌ای به مناسبت «شبهای قدر» دستور داد به همه‌ی زندانیان، به غیر از زندانیان سیاسی مرخصی ۱۵ روزه اعطا شود.

آیت‌الله صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه با صدور بخشنامه‌ای به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور دستور داد به زندانیان محکوم با رعایت شرایط و اخذ تامین مناسب پانزده روز مرخصی داده شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر رییس قوه قضاییه در این بخشنامه تاکید کرده است که این مرخصی به مناسبت «فرا رسیدن لیالی قدر و در پیش بودن عید فطر» است و گفته است به منظور حضور زندانیان در کنار اعضای خانواده خود به آنها با اخذ تأمین مناسب ۱۵ روز مرخصی داده شود و این مرخصی هم به مدت ۱۵ روز دیگر قابل تمدید باشد.

آقای لاریجانی برخی از زندانیان را از این اعطای مرخصی محروم کرده و گفته است این مرخصی ۱۵ روزه شامل زندانیان سیاسی، و محکومان جرائم سرقت مسلحانه، آدم‌ربائی، و برخی دیگر از زندانیان نمی‌شود.

گفتنی است پیشتر نیز غلامحسین اسماعیلی، رییس سازمان‌ زندان‌ها گفته بود که اگرچه اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی در آیین‌نامه دیده شده اما بنای اولیه نظام بر عدم اعطای مرخصی به این افراد است.

همچنین اسفند ماه گذشته نیز عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران درباره مرخصی زندانیان سیاسی و تصمیم دستگاه قضایی مبنی بر ممانعت از مرخصی آن‌ها گفته بود: «تنها آن دسته از زندانیان سیاسی می‌توانند از مرخصی بهره‌مند شوند که در مسیر اصلاح گام‌ برداشته باشند.»

منظور آقای دادستان هم از مسیر اصلاح، «بصیرت یابی» و بازگشت زندانیان سیاسی از عقایدشان بود.

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان هم در همین زمینه از مسئولان قضایی درخواست کرده بود که به زندانیان سیاسی مرخصی ندهند.

وی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مرخصی‌های کوتاه مدتی که به برخی از زندانیان سیاسی داده شده بود اظهار داشت: «برخی از این افراد که به آنها مرخصی داده شده است و فرار نکرده‌اند با یکدیگر جلسه می‌گذارند و برنامه‌ریزی می‌کنند که باید این موضوع جدی گرفته شود و به این زندانیان مرخصی داده نشود چرا که مرخصی دادن به این زندانیان همچون مرخصی دادن به سارق است.»

آگوست 18, 2011 - Posted by | Uncategorized

هنوز دیدگاهی داده نشده است.

بیان دیدگاه